top of page

מסה לא כל הזהב נוצץ

"אספו רק עבורם, רק לערב הייחודי ההוא, את כל העגבניות מכל שווקי הארץ. שלושה טון סך הכל נבדקו ונזרקו, ורק היפים ביותר עלו לשולחן. לכבודם, בערב ההוא, דאגו שלא ייחסר דבר, יהיה המחיר אשר יהיה!..."

"מסה - לא כל הנוצץ זהב", היה האירוע השני בסדרת ערבי תרבות, אוכל וקיימות של ארגון The Natural Step ישראל. הפעם בחרנו להתמקד בתפיסת השפע המתעתעת המאפיינת את עולם האוכל, וגורמת לנו להתייחס למזון כמצרך שאין לו סוף. אנו נוטים לחשוב על אוכל כדבר זמין, נגיש, שתמיד עדיף שיהיה ממנו יותר, גם אם במחיר השלכתו לפח.






מטרת האירוע הייתה להציב סימן שאלה מעל נושא השפע במזון, האם אכן יש מאגר בלתי נדלה של אוכל? האם באמת ניתן להשליכו מבלי שיהיה לכך מחיר? באמצעות מיצג חווייתי רב חושי, השולחן הארוך שהואר בתוך החדר החשוך, התמלא במיני מזונות, ושפע נערך על השולחן. אך מהו מחירו האמיתי של השפע? איך נמדד ערכה של ארוחת נשף, שמנותיה נערמו על מגשים הדורים, ושמקורה בארגזי מצרכים שעמדו בפני זריקה. האם כל הנוצץ זהב? או שגם הדבר הפשוט ביותר יכול להפוך ליקר יותר מזהב?


אנו מזמינים אתכם להתבונן אחרת על המזון שלכם, לדמיין למה הוא יכול להפוך לפני שאתם זורקים אותו, להסתכל עליו ולראות את מלוא ערכו.



לאתר המעבדה לצמצום בזבוז מזון בישראל




bottom of page