top of page

אורז מטוגן ורענן


נתקלתם באורז עצוב שנשכח במקרר? הנה דרך מצוינת להחזיר אותו לחיים ומומלץ לצרף אליו כמעט כל ירק שנמצא על סף זריקה לפח.


כתב וצילם: גל ממליה מהבלוג פתיתים

* אפשר לוותר על כל רכיב מהרשימה מלבד האורז, ולהשתמש בטעמים אחרים לבחירתכם.




מצרכים:

2 כפות שמן קנולה 1.5 כוסות אורז ארוך, ישן, קר, יבש ולא טעים (פרסי, יסמין או בסמטי, עדיף בלי תוספות) 1 ס"מ ג'ינג'ר קצוץ דק 2 שיני שום קצוצות דק 2 כפות סויה 2 ביצים 3 גבעולי בצל ירוק אופציונאלי: כוס וחצי מיקס של אפונה, גזר קצות דק ותירס (או כל ירק אחר) חשוב: ודאו שהירקות בגודל אחיד, וזכרו שכל מזון קפוא חשוב להפשיר. כלים: ווק פתוח או מחבת גדולה



אופן ההכנה:

מכינים את כל המוצרים מראש, מאחר שהעבודה על הווק מהירה וצריך להכניס מוצר אחר מוצר. מדליקים את הלהבה הגבוהה ביותר על הכיריים, ומניחים עליה את הווק ריק למשך מספר דקות – עד שעולה ממנו עשן. מטפטפים מעט מים לווק ואם הם מתאדים במהירות ובריקוד היסטרי – הווק מוכן לעבודה. מוסיפים את השמן, ומיד לאחר מכן את הג'ינג'ר והשום – מערבבים מעט ונזהרים שלא להיכוות. מיד לאחר מכן מוסיפים את הירקות, לפי זמן הבישול (הירק שדורש זמן ארוך יותר נכנס ראשון וכך הלאה). מוסיפים את הירק הבא בכל חצי דקה, ומערבבים כל הזמן.




טיפ חשוב: מכירים את השפים במסעדות שמרימים את הווק ועושים להטוטים מרשימים? אל תעשו את זה! הווק יתקרר, זה עובד רק באש תעשייתית.

ממשיכים… כשהירקות מקבלים שכבה פריכה ושמנונית מוציאים אותם לצלחת רחבה, ואת הווק מחזירים לאש כדי ששוב יתחמם. עכשיו מגיע תורו של האורז שצריך להיות קר.

מוסיפים עוד כף שמן לווק ואת האורז, הִופכים ומנערים אותו עד שכל גרגרי האורז מזהיבים מעט. לאחר כ-3 דקות יוצרים גומה ולתוכה מוסיפים את הביצים, מאפשרים להן להפוך למעין חביתה ואז מפוררים אותן.

סיימתם? מחזירים את כל הירקות לווק ומאחדים אותם עם האורז. הווק כבר לא יהיה חם אז חשוב לשמור על הסדר הבא: מוסיפים את הסויה ומכבים את הכיריים. לאחר מכן מערבבים קלות את הבצל הירוק הקצוץ, וזה מוכן! מעבירים מייד את כל התערובת לקערות אישיות ובתיאבון. ירקות נוספים מתאימים: פלפלים, פטריות, כרוב לבן, ברוקולי חלוט, שעועית חלוטה. חשוב שהירקות יהיו פריכים ולא ספוגים בנוזלים.

שדרוגים נוספים: צ'ילי גרוס, רוטב צ'ילי מתוק, שמן שומשום, רוטב דגים או כוסברה, בוטנים גרוסים. אבל! היזהרו לא להשתמש ביותר מדי נוזלים, אנחנו רוצים לשמור על הפריכות.

הכנתם את המתכון? האשטגו – lovefoodnotwaste#

לעוד מתכונים של גל היכנסו ל: http://www.ptitim.com/ https://www.facebook.com/Ptitim.Blog



bottom of page